23.4.09

Kecurian di Taman Seri Jenaris

Pagi tadi terlihatlah kereta jiran duk tertenggek atas batu bata... dah agak dah... mesti ada malaun rembat sport rim ni. Bila tuan rumah keluar dia terkejut... memang sah kena rembat malam tadi. Kejadian diantara pukul 4.00 higga 6.00 pagi agaknya.











Nampaknya pencuri & penyamun dah mula beroperasi kat taman kita ni. Bulan lepas berpuluh besi penutup saluran tandas yang hilang. Apa tindakan kita?. Saya mengesyorkan kita adakan semula Sekim Rondaan Sukarela seperti dulu...... dah lama terhenti ni. Harapan agar penduduk taman berhati-hati dan bekerjasama dalam membenteras gejala kecurian ni. Kita mulakan semula Sekim Rondaan Sukarela tu... setuju.

1 comment:

an2raya said...

just cadangan..letak lantik je jaga macam kat kawasan KL, satu taman, 2 org jaga, nak masuk lebih dari 1 pagi,kereta atau motor perlu ada stiker, kalau yg takde stiker, kena isi buku log, no motor, atau no kereta dalam motor, dan rumah sapa dia nak pegi. ambil jaga untuk malam je pun tak apa, start dari 12 malam, sampai 6 pagi. kalau kat shah alam, murah je dia org bayar, sebab pakai bangla je. kalau kat taman tu..ade budget lebih, dalam 400 sebulan kul 12malam-6 pagi je, dah memadai kut. cadangan je..nak harap ketua buat cadangan..entah bila..huwawawawa.